Astăzi am simţit că trăiesc pe picior mare alături de Eugen Doga 🙂 – am fost la un concert extraordinar dedicat lui, pe notele melodiilor lui. O îmbinare frumoasă între versurile lui Eminescu, Veronica Micle, Grigore Vieru, muzica lui Eugen Doga, orchestra TeleRadio-Moldova, vocea Marianei Bulicanu (şi nu numai), sala Ateneului Român şi un public receptiv. Cred că a fost o seară deosebită şi datorită ţinutelor sclipitoare ale sexului frumos, care mai de care, toate menite să dea o notă specială serii.
Un moment de suflet a fost atunci când un grup de copii a ieşit pe scenă, pe melodia Gramofon a lui Doga, cu flori în mâini pentru maestru. A fost foarte frumos, toată lumea era în picioare, iar în timp ce fetiţele dansau ca nişte păpuşi, cu mişcări întrerupte, lacrimile îmi împânzeau deja obrajii.
Melodia care a urmat a venit numai bine cu versurile Nu plânge de Veronica Micle. Cred că au ştiut organizatorii ce efect va avea valsul picilor asupra publicului:
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=1p0pe-1_xUk]
Cu programul în mână, aveam de gând să-mi notez fiecare melodie/interpretare care-mi place în mod deosebit, numai că… odată ce a început partea a II-a a spectacolului, toate interpretările una după alta ajungeau să fie încercuite sau însemnate cu vreun ‘!’ alături.
O melodie m-a fermecat prin versurile lui Grigore Vieru: ‘Orice femeie e frumoasă, /Dacă-i iubită si mireasă..Orice femeie-i Cosânzeană,/ Dacă zâmbeşte, dacă iubeşte, dacă-i mireasă, dacă e.. Mamă’, alta prin interpretarea la saxofon, a treia prin interpretarea la acordeon, a patra – prin prezenţa lui Eugen Doga pe scenă, cântând la pian, iar a cincea şi restul, prin forţa cu care-mi răscoleau amintirile legate de casă, marea parte a melodiilor servind drept coloană sonoră pentru filmele pe care le priveam în adolescenţă:
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=6T4bvF32W6I&feature=related]
La sfârşitul serii m-am ales şi cu un CD cu muzica maestrului Doga – acesta a picat numai bine cât să mă fericească pe deplin. 🙂
Later Edit 26.11.2012: Poze şi emoţii de la concert puteţi găsi aici.
Pentru că am aflat astăzi cu mare surpriză că există mulţi români de pe partea asta a Prutului care nici nu au auzit de Eugen Doga (compozitor contemporan român, născut în Republica Moldova), includ şi o mică listă a celor mai renumite opere ale sale:
- Ritmurile oraşului” (trei piese orchestrale, 1967);
- „Sonet” (piesă orchestrală, 1973);
- „Codrii mei frumoşi” (cîntec, versuri Petrea Cruceniuc, Ludmila Mişov, 1968);
- „Oraşul meu” (cîntec, versuri Gheorghe Vodă, din filmul televizat „Chişinău, Chişinău”, Sofia Rotaru, 1971);
- „Cred în ochii tăi” (cîntec, versuri Ion Podoleanu, din spectacolul „Ce frumoasă este viaţa”, Ion Suruceanu, 1971);
- „Balada” (piesă instrumentală, vioară şi orchestră, din spectacolul „Păsările tinereţii noastre” de Ion Druţă în regia lui Ion Ungureanu, 1972);
- „Florile dragostei” (cîntec, versuri Anatol Ciocanu, Maria Codreanu şi Ion Suruceanu, 1972);
- „Nunta veselă” (cîntec, versuri populare, Nadejda Cepraga, 1972);
- „Nistrule, mîndria mea” (cîntec, versuri Gheorghe Vodă, Nadejda Cepraga, 1973);
- „Copilărie, luncă de argint” (cîntec, versuri Emil Loteanu, Ştefan Petrache, 1973)
- „Nană Ţoha”, „Mărul”, „Brişca”, „Mamă, mor” (cîntece din filmul artistic „Şatra” în regia lui Emil Loteanu, 1976);
- „Drumul”, „Cireşul”, „Final” (piese orchestrale din filmul artistic „Şatra” în regia lui Emil Loteanu, 1976);
- „Eterna” (piesă instrumentală din spectacolul „Biserica albă” de Ion Druţă în regia lui Ion Ungureanu, 1984);
- „Vals” (piesă orchestrală din filmul artistic „Dulcea şi tandra mea fiară” în regia lui Emil Loteanu, 1978);
- „Pîrîiaşul” (piesă orchestrală pentru acordeon şi orchestră din filmul artistic „Olimpiada de primăvară” în regia lui Isaak Magiton, 1979);
- „Meditaţie” (cîntec, versuri Grigore Vieru, Iurie Sadovnic, 1980)
- „Aşteptare” (piesă orchestrală din filmul artistic „Mercedes-ul scapă de urmărire” în regia lui Alexandr Muratov, 1980);
- „Maria, Mirabela” (cîntec, versuri Grigore Vieru din filmul de animaţie cu acelaşi nume în regia lui Ion Popescu-Gopo, Mihai Constantinescu, 1981);
- „Paşi cunoscuţi” (piesă orchestrală din filmul artistic „Soţia pictorului” în regia lui Alexandr Pankratov-Belîi, 1981);
- „Luceafărul” (balet în două acte, şapte tablouri, libret de Emil Loteanu, 1983);
- „Cascada pariziană”, „Lebăda”, „Dansul în piaţă”, „Adagio”, „Copilăria” (piese orchestrale din filmul artistic „Anna Pavlova” în regia lui Emil Loteanu, 1983);
- „Curcubeul alb” (cantată, versuri Emil Loteanu, 1984);
- „De-aş avea”, „O, rămîi” (romanţe, versuri Mihai Eminescu, Mihail Munteanu şi Maria Bieşu, 1984);
- „Orice femeie e frumoasă” (cîntec, versuri Grigore Vieru, Anastasia Lazariuc, din filmul „Vreau să cînt”, 1984);
- „Asfinţitul posomorît” (piesă orchestrală din filmul artistic „Ciocnirea” în regia lui Isaak Slidovker, 1984);
- „Ochiul tău iubit”, „Dorinţa” (romanţe, versuri Mihai Eminescu, Maria Bieşu, 1985);
- „Dina” (piesă orchestrală la saxofon, filmul artistic „Valentin şi Valentina” în regia lui Gheorghi Natanson, 1985);
- „Cîntă-mă amor” (cîntec, versuri Grigore Vieru, Nadejda Cepraga, 1987);
- „Măicuţa mea” (cîntec, versuri Grigore Vieru, Anastasia Lazariuc, 1988);
- „Plimbarea” (muzică orchestrală din filmul artistic „Stele peste mare” în regia lui Vladimir Zaharov, 1992);
- „Trandafirii împuşcaţi” (piesă orchestrală din filmul artistic „În drum spre Murom” în regia lui Fiodor Petruhin, 1993);
- „Rendez-vous”, „Preludiu”, „Tangou la terasă”, „Viraje”, „În zadar…” (piese orchestrale din filmul artistic „Patul lui Procust” după romanul lui Camil Petrescu, regia – Sergiu Prodan şi Viorica Meşina, 1995);
- „Rondo”, „Salonul”, „Hughenoţii” (piese orchestrale din serialul televizat „Regina Margot” după romanul lui Alexandre Dumas-tatăl, în regia lui Alexandr Muratov, 1996).
f frumoase capodopere! pacat ca nu am putut sa vin si eu 🙁
trebuie sa mai gasim vreun eveniment de genul asta la ateneu, m-as mai duce..